Antimadde, yıldızlararası seyahatin kilidini açabilecek potansiyel bir enerji kaynağı olarak ön plana çıkıyor. Elon Musk’ın “yıldızlararası yolculuklar için bilet” olarak nitelendirdiği antimaddenin, mühendis ve fizikçiler tarafından nasıl kullanılabileceği araştırılıyor. Peki antimaddenin maliyeti ne kadar?
Antimadde motoru, yıldızlararası seyahate kapı açabilir mi?
Bu madde, elektrik yükü açısından normal maddenin tam tersi olan parçacıklardan oluşuyor ve bu nedenle antimadde normal maddeyle temas ettiğinde, her ikisi de yok olup büyük miktarda enerji üretebiliyor. Antimadde ve madde annihile (yok) olduğunda, kütle doğrudan enerjiye dönüşüyor.
Bu süreçte ortaya çıkan enerji miktarı, antimaddenin uzay seyahatlerinde kullanılması için büyük bir potansiyel sunuyor. Örneğin, bir gram antimadde, bir nükleer bombaya eşdeğer bir patlama üretebilir. Bu tür enerji, insanları daha önce hiç gidilmemiş yerlere rekor hızda götürebilir.
Antimadde motorları neden henüz üretilemiyor?
Antimadde motorlarının var olmamasının nedeni, teknolojik sınırlamalardan ziyade maliyetle ilgili. Fermilab’da antimadde projeleri üzerinde çalışmış hızlandırıcı fizikçi Gerald Jackson, yeterli finansmanla on yıl içinde bir antimadde uzay aracı prototipine sahip olabileceğimizi söylüyor.
Maliyet karşılandığı sürece aslında temel teknoloji mevcut ve fizikçiler, dünyanın en güçlü parçacık hızlandırıcılarıyla antiproton ve antihidrojen atomları üretiyorlar.
Bir gram antimaddenin maliyeti
Antimadde’nin bugünkü maliyeti yaklaşık 62 trilyon dolar. 1 gramının oluşması ise 100 milyar yıl sürüyor. Şüphesiz, Dünya’daki en pahalı madde olarak kabul ediliyor. Bugün tüm milyarderler toplansa 1 gram antimadde alamıyor.
Hbar Technologies‘in kurucusu, başkanı ve CEO’su olan Jackson, “antimadde uzay yelkeni” kavramı üzerinde çalışıyor ve bu tasarımın yıldızlara, gezegenlere veya aylara gitmek için kullanılabileceğini belirtiyor.
Positron Dynamics’in CEO’su Weed, pozitronlar üzerinde çalışıyor – elektronun antimadde versiyonu. Pozitronlar, antiprotonlardan binlerce kez daha hafif ve annihile (yok) olduğunda daha az enerji üretiyor. Avantajı ise, pozitronların doğal olarak meydana gelmesi ve devasa bir hızlandırıcıya ve milyarlarca dolara ihtiyaç duymaması.
Antimadde motorlarında son durum
Tüm antimadde itki tasarımlarında olduğu gibi, bu konseptler henüz hayata geçirilmedi. On yıllar boyunca bilim insanları birçok farklı konsept önerdi, ancak bunların hiçbiri gerçekleşmedi. Örneğin, 1953’te Avusturyalı fizikçi Eugen Sänger, pozitron annihile enerjisini kullanacak bir “foton roketi” önerdi.
1980’lerden bu yana ise, antimaddeyi sıvı, gaz veya plazmayı ısıtmak için kullanacak termal antimadde motorlarından bahsediliyor.
Peki sizce, Antimadde motorlarının uzay keşiflerine ve insanlığın uzaydaki varlığına etkisi ne olabilir? Antimadde motorlarının gerçekleşmesi için hangi mühendislik ve bilimsel zorlukların üstesinden gelinmesi gerekiyor? Görüşlerinizi aşağıda paylaşabilirsiniz.